طرز تهیه سس بشامل خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سس بشامل خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه سس بشامل سس بشامل یک سس خوشمزه و ساده است که برای بسیاری از غذاها به ویژه لازانیا استفاده می کنیم، …

طرز تهیه سس پستو خوشمزه خانگی به روش ایتالیایی

طرز تهیه سس پستو خوشمزه خانگی به روش ایتالیایی

طرز تهیه سس پستو سس پستو یک سس خوشمزه و کاربردی است که برای بسیاری از غذاها از جمله پیتزا استفاده می شود …

مدل مانتو جدید و به روز شیک و دخترانه برای خانم های خوش تیپ

مدل مانتو جدید و به روز شیک و دخترانه برای خانم های خوش تیپ

مدل مانتو جدید و به روز مدل مانتو جدید و به روز یک از انتخاب های شیک و با کلاس است که می …

فوت و فن انواع ته دیگ

فوت و فن انواع ته دیگ برای پلو های خوشمزه طرز تهیه ته دیگ شیشه ای  فوت و فن ته دیگ زعفرانی  انواع ته دیگ مجلسی  انواع ته دیگ سیب زمینی رنده شده  ته دیگ سیب زمینی رنده شده با ماست   ته دیگ سیب زمینی حلقه ای   ته دیگ سیب زمینی رنده شده

یکی از نکات آشپزی تهیه یک ته دیگ جذاب، خوشمزه و متفاوت است که حسابی روی میز شام اشتها برانگیز باشد و کنار پلوی خوشمزه شما بدرخشد، ته دیگ انواع مختلفی دارد و می توانید در مدل و طعم های زیادی آماده شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله فوت و فن انواع ته دیگ برای پلو های خوشمزه در ادامه با سایت داجان همراه باشید.

فوت و فن انواع ته دیگ

ته دیگ زعفرانی

ته قابلمه را روغن بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید سپس زعفران دم کشیده را داخل آن بریزید و یک ته استکان آب اضافه نمایید وقتی روغن به جیلز و ویلز افتاد برنج آبکش شده را می ریزیم و حسابی با ته قاشق فشار می دهیم در ادامه بقیه برنج را ریخته و دم می گذاریم.

ته دیگ سیب زمینی

روغن را در قابلمه ریخته وقتی داغ شد زردچوبه بریزید و سیب زمینی را پوست بگیرد و روی تخته آشپزخانه حلقه حلقه کنید و داخل روغن بچینید یک طرف سیب زمینی که سرخ شد می توانید نمک بپاشید بعد چند تا پر جعفری یا کنجد ته ظرف بپاشید و سیب زمین ها را بر گردانید روی آن ها، سپس برنج یا ماکارونی را بریزید و دم بگذارید.

ته دیگ بادمجان

بادمجان ها را تمیز بشویید و پوست بگیرید روی تخته آشپزخانه حلقه حلقه کنید نمک بزنید و برای نیم ساعت کنار بگذارید بعد فشار دهید تا تلخیش برود سپس در قابلمه روغن بریزید وقتی داغ شد یک طرف آن را سرخ کنید سپس بادمجان ها را برگردانید و برنج را بریزید و دم بگذارید.

ته دیگ کدو حلوایی

پوست کدو را بگیرید و خرد کنید ته قابلمه روغن بریزید داغ که شد دارچین اضافه کنید و کدوها را بچینید و در ادامه برنج آبکش شده را روی آن ها بریزید و بگذارید دم بکشد عالی می شود.

ته دیگ لواش یا تافتون

برای ته دیگ نان لواش روغن را در قابلمه ریخته وقتی داغ شد دو لایه نان را که کمی خیس کرده اید ته ظرف بگذارید و برنج بریزید برای تافتون یک لایه نان بگذارید خیسی نان کم باشد که روغن نپاشد.

ته دیگ سیب زمینی رنده شده

روغن را در قابلمه بریزد داغ که شد سیب زمینی رنده شده را کف قابلمه بریزید و نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید تا طعم خوبی به آن بدهد سپس برنج آبکش را بریزید و دم بگذارید.

فوت و فن ته دیگ خوب

روغن باید کاملا داغ باشد بعد ته دیگ بگذارید تا نتیجه خوب شود، بعد از گذاشتن درب قابلمه ده دقیقه شعله متوسط باشد تا ته دیگ جا بیافتد سپس شعله را کم می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 31 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام داجان و لینک مستقیم بلا مانع است.