مدل مانتو جلو باز شیک و دخترانه از جدیدترین کالکشن پایتخت

مدل مانتو جلو باز شیک و دخترانه از جدیدترین کالکشن پایتخت

مدل مانتو جلو باز مدل مانتو جلو باز برای استفاده روزانه و مهمانی ها بسیار شکیل و خوش استایل است و می توانید …

طرز تهیه کشمش پلویی آفتابی سالم و خوشمزه

طرز تهیه کشمش پلویی آفتابی سالم و خوشمزه

طرز تهیه کشمش پلویی کشمش یک ماده غذایی پر خاصیت است که در بسیاری از غذاها استفاده می شود این ماده غذایی خوشمزه …

فریز کردن قارچ خام + روش نگهداری قارچ خام در یخچال

فریز کردن قارچ خام + روش نگهداری قارچ خام در یخچال

فریز کردن قارچ یکی از مواد غذایی خوشمزه و مقوی قارچ است که اگر بخواهید در یخچال نگهداری کنید خیلی زود خراب می …

طرز تهیه لیمو عمانی

طرز تهیه لیمو عمانی خشک خانگی با شیره خرما طرز تهیه لیمو عمانی با دستگاه خشک کن طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای برای چای طرز تهیه لیمو عمانی در آفتاب  طرز تهیه لیمو عمانی خانگی طرز استفاده از لیمو عمانی طرز تهیه لیمو توپی طرز تهیه پودر لیمو عمانی  طرز تهیه لیمو عمانی بدون پوست

از میان چاشنی های ترش برای خورش ها به ویژه خورش قیمه و قورمه سبزی لیمو عمانی با طعم فوق العاده اش جایگاه ویژه ای دارد و یکی از بهترین چاشنی های است که می توانید به غذاها بیافزایید با رعایت نکات مواد غذایی که گفته می شود می توانید یک لیمو عمانی خشک خانگی عالی داشته باشید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لیمو عمانی خشک خانگی با شیره خرما در ادامه با سایت داجان همراه باشید.

مواد لازم برای لیمو عمانی
لیمو ترش۱ کیلوگرم
شیره خرما۱ فنجان

طرز تهیه لیمو عمانی

مرحله اول

برای درست کردن لیمو عمانی در ابتدا لیمو ترش ها را بشویید و آبکش کنید سپس خشک نمایید و روی یک پارچه پهن کنید و اجازه دهید یک روز یا حداقل نصف روز به همین حالت بمانند تا پوست لیمو کمی نرم شود.

مرحله دوم

قابلمه متناسبی را روی حرارت اجاق گاز بگذارید در آن آب و شیره خرما بریزید و بگذارید به جوش بیاید حالا لیمو عمانی را اضافه کنید و برای ۵ دقیقه اجازه دهید که در آن بجوشند و سپس آبکش کنید.

مرحله سوم

این کار باعث می شود تلخی لیمو گرفته شود دوباره آب و شیره خرما را روی حرارت بگذارید تا به جوش برسد و این بار لیمو ترش ها را در مخلوط آب و شیره خرما برای سه دقیقه بریزید و دوباره آب کش کنید.

مرحله چهارم

اجازه دهید لیمو عمانی ها سرد شوند سپس با خلال دندان روی هر کدام یک سوراخ ریز ایجاد کنید و روی پارچه نخی بریزید که جذب نور در آن ده برابر است و در مقابل نور خورشید قرار دهید.

مرحله پنجم

خشک شدن لیمو عمانی ها به شدن آفتاب بستگی دارد و از ده روز تا حتی یک ماه ممکن است زمان ببرد. لیمو های کمی خشک شده را در سبد بریزید و چند روز هم در سایه خشک کنید.

طرز تهیه لیمو عمانی ورقه شده

لیمو عمانی را بعد از شستن و خشک کردن روی تخته آشپزخانه ورقه ای برش می زنیم و همه دانه های آن را جدا می کنیم و روی دستمال  یا سبد یا سینی در مقابل نور خورشید خشک می کنیم و هر چند ساعت یک بار زیر و رو می کنیم تا کاملا خشک شود بعد از ۲ الی ۳ روز لیموها خشک می شوند آن ها را جمع کنید و در شیشه تمیز و خشک نگهداری کنید و برای درست کردن انواع دمنوش ها و نوشیدنی ها و تزئین غذا می توانید از آن استفاده نماید.

طرز تهیه لیمو عمانی خشک خانگی با شیره خرما طرز تهیه لیمو عمانی خشک خانگی با شیره خرما طرز تهیه لیمو عمانی با دستگاه خشک کن طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای برای چای طرز تهیه لیمو عمانی در آفتاب  طرز تهیه لیمو عمانی خانگی طرز استفاده از لیمو عمانی طرز تهیه لیمو توپی طرز تهیه پودر لیمو عمانی  طرز تهیه لیمو عمانی بدون پوست

طرز تهیه پودر لیمو عمانی

برای درست کردن پودر لیمو عمانی می توانید دانه های داخل لیمو عمانی خشک شده را جدا کنید و آن را آسیاب نمایید. از پودر و گرد آن برای آشپزی و انواع خورش ها استفاده نمایید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 31 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام داجان و لینک مستقیم بلا مانع است.