طرز تهیه قارچ خشک اسلایسی خانگی

طرز تهیه قارچ خشک اسلایسی خانگی

طرز تهیه قارچ خشک اسلایسی یکی از مواد غذایی خوشمزه و پرطرفداری که در بسیاری از غذاها استفاده می کنیم قارچ است اما …

طرز تهیه خلال پوست پرتقال خانگی برای قیمه نثار

طرز تهیه خلال پوست پرتقال خانگی برای قیمه نثار

طرز تهیه خلال پوست پرتقال پرتقال میوه پرخاصیت و خوشمزه و سرشار از ویتامین سی است که حتی پوستش برای آشپزی کاربرد دارد، …

جدیدترین مدل دستبند طلا شیک و مجلسی برای بانوان خوش سلیقه

جدیدترین مدل دستبند طلا شیک و مجلسی برای بانوان خوش سلیقه

جدیدترین مدل دستبند طلا جدیدترین مدل دستبند طلا را از گالری های مطرح و به روز برای بانوان خوش سلیقه گردآوری کرده ایم، …

تازه نگه داشتن سبزی خوردن

تازه نگه داشتن سبزی خوردن ظرف نگهداری سبزی خوردن نگهداری سبزی خوردن در یخچال نی نی سایت نگهداری سبزی خوردن در قابلمه بهترین ظرف برای نگهداری سبزی خوردن تازه نگه داشتن سبزی خوردن نی نی سایت روش نگهداری سبزی پاک شده نگهداری سبزیجات به مدت طولانی تازه نگه داشتن سبزی در مغازه jhci k'i nhajk sfcd

اگر دوست دارید در همه وعده های غذایی سبزی خوردن را همراه غذا مصرف کنید و سبزی ها برای مدت طولانی تازه بمانند، از راهکارهایی که در این مطلب برای شما آماده کرده ایم استفاده نمایید، از این که برای مشاهده تازه نگه داشتن سبزی خوردن در یخچال برای مدت طولانی در ادامه با سایت داجان همراه می شوید سپاسگزارم.

تازه نگه داشتن سبزی خوردن

سبزی خوردن از چه سبزی های تشکیل شده است؟

سبزی خوردن سبزی که ما کنار غذا به صورت خام مصرف می کنیم این سبزی شامل: تره، شاهی، ریحان سبز و بنفش، پیازچه، تربچه است البته اخیرا سبزی های دیگری چون گشنیز، جعفری، نعناع و مرزه نیز به آن افزوده شده است.

شستشوی سبزی

بعد از پاک کردن سبزی آن را در یک لگن پر آب به اضافه مقداری سرکه یا نمک بریزید اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه بماند سپس آبکش کرده و می گذاریم آب اضافه خارج شود سبزی ها را در زمان آبکشی به آرامی بشویید و فشار ندهید تا پلاسیده و له نشوند.

خشک کردن سبزی

بعد از این که آب اضافه سبزی ها خارج شد آن ها را روی یک دستمال نخی تمیز پهن می کنیم تا خشک شوند و نم آن ها توسط دستمال گرفته شود این کار باعث عمر بیشتر سبزی می شود.

دستمال نم دار برای روی سبزی ها

سبزی ها را در ظرفی می ریزیم و روی آن ها را با یک دستمال نم دار می پوشانیم تا سبزی ها تازه بمانند دو سه روزی یک بار دستمال را دوباره مرطوب کنید تا روی سبزی ها خشک و پلاسیده نشود.

نشستن سبزی ها

یکی از راههایی که می توانید با آن سبزی ها را بیشتر تازه نگه دارید نشستن سبزی ها است یعنی به مقدار مصرف روزانه بشویید و بقیه را بدون شستن و البته بعد از پاک کردن در پلاستیکی ریخته و در جای خنک نگهداری کند.

پاک کردن به موقع سبزی

هر زمانی سبزی تهیه کردید باید سریع آن را پاک کنید اگر مدتی آن را به حال خود بگذارید و سپس سراغش بروید می بینید که چفدر طراوت و تازگی آن کم شده است.

نگهداری در لیوان

سبزی هایی مثل ریحان و جعفری را می توانید با ساقه در لیوان آب بگذارید و یک نایلون روی آن بکشید و از زیر ساقه ها با کش ببندید این کار به ماندگاری بیشتر آن ها کمک می کند.

جدا کردن ریحان

ریحان سبزی لطیفی است که زودتر از سبزی های دیگر پلاسیده می شود برای عمر بیشتر می توانید ریحان را جدا نگه دارید که اگر پلاسیده شد همه سبزی را خراب نکند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 16 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام داجان و لینک مستقیم بلا مانع است.