مدل شینیون نیمه باز اروپایی شیک و ساده برای عروسی رفتن

مدل شینیون نیمه باز اروپایی شیک و ساده برای عروسی رفتن

مدل شینیون نیمه باز اروپایی مدل شینیون نیمه باز اروپایی را از جدیدترین ژورنال های زیبایی برای خانم های که به مدل موهای …

طرز تهیه سس سالسا تند و خوشمزه مکزیکی

طرز تهیه سس سالسا تند و خوشمزه مکزیکی

طرز تهیه سس سالسا سس ها چاشنی های خوشمزه ای هستند که طعم خاصی به غذای شما می دهند سس سالسا یک سس …

ترفند رفع بوی سوختگی برنج + رفع بوی سوختگی غذا

ترفند رفع بوی سوختگی برنج + رفع بوی سوختگی غذا

رفع بوی سوختگی برنج از بدترین اتفاقاتی که ممکن است بعد از پختن غذا رخ بدهد سوختن است اگر برنج را دم گذاشته …

فریز کردن بامیه

نحوه فریز کردن بامیه خورشتی به روش بلانچ کردن پاک کردن بامیه خورشتی  فریز کردن بامیه خورشتی  مضرات بامیه فریز شده  زمان ماندگاری بامیه در فریزر  روش سرخ کردن بامیه  نحوه آماده سازی بامیه  طرز نگهداری بامیه خانگی  ایا بامیه را باید سرخ کرد

بامیه یکی از صیفی جات های است که بسیار پر خاصیت می باشد و با آن می توانید خورش بامیه فوق العاده خوشمزه درست کنید بامیه در خیلی از کشورهای خاورمیانه طرفدار دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله نحوه فریز کردن بامیه خورشتی به روش بلانچ کردن در ادامه با سایت داجان همراه باشید.

مواد لازم برای فریز کردن بامیه
بامیه تازهبه میزان دلخواه
آبیک لیتر
سرکهمقداری

فریز کردن بامیه

مرحله اول

برای این که از خواص بی نظیر بامیه استفاده کنید می توانید آن را در فریزر بسته بندی کنید برای فریز کردن بامیه آن ها را تازه و در سایز کوچک انتخاب کنید سپس محلولی از آب و سرکه تهیه کنید.

مرحله دوم

بامیه ها را برای یک تا دو دقیقه در محلول قرار دهید اسید سیتریک موجود در سرکه، سبب کشته شدن باکتری ها و از بین رفتن بقایای به جا مانده از آفت کش ها و یا سموم شیمیایی می شود.

مرحله سوم

در ادامه بامیه ها را با آب تمیز بشویید و بگذارید آبش برود سپس ساقه را طوری ببرید که بالای بامیه باز نشود و دانه های داخل آن دیده نشود همه بامیه ها را به همین ترتیب آماده کنید.

مرحله چهارم

مقداری آب در یک قابلمه ریخته و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا به جوش بیاید وقتی به جوش رسید بامیه ها را داخل آن بریزید و اجازه دهید برای ۳ تا ۴ دقیقه در آب جوش بمانند.

مرحله پنجم

بسته به سایز بامیه ها می توانید کمی بیشتر یا کمتر در آب جوش بگذارید اگر بزرگ تر هستند ۵ دقیقه بگذارید سپس از قابلمه بیرون بیاورید و آبکش کنید و در آب کاملا سرد بریزید.

مرحله ششم

ریختن بامیه ها در آب جوش باعث توقف فعالیت آنزیم ها و حفظ رنگ، طعم و عطر بامیه ها برای مدت طولانی تر می شود و بعد از ریختن در آب سرد چند دقیقه صبر کنید سپس آبکش کنید.

مرحله هفتم

آب سرد باعث می شود که رنگ و ظاهر زیبای بامیه ها تازه بماند و تغییر نکند و ظاهر سبز و زیبایی داشته باشد سپس برای فریز کردن بامیه روی یک سینی بامیه ها را بچینید و داخل فریزر بگذارید.

مرحله هشتم

بامیه ها که یخ زد درون کیسه فریزر بریزید و فریز کنید این روش بسیار خوب است و برای یک سال می توانید بامیه ها را بلانچ شده در فریزر نگهداری نمایید. نوش جان.

نکات فریز کردن بامیه

برای فریز کردن بامیه باید بامیه های کوچک و سبز بخرید، بامیه کهنه و آبکی مناسب نیست در زمان خرید بامیه را بو کنید پوست تازه آن بوی خوبی می دهد بامیه خیلی رسیده برای بلانچ مناسب نیست.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 11 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام داجان و لینک مستقیم بلا مانع است.