تمیز کردن سیرابی با روش های حرفه ای سرآشپزها

تمیز کردن سیرابی با روش های حرفه ای سرآشپزها

تمیز کردن سیرابی پاک کردن سیرابی کار سختی است که با دانستن این نکات بسیار ساده می شود و می توانید این ماده …

ترفند نگهداری گوجه و خیار در یخچال برای طولانی مدت

ترفند نگهداری گوجه و خیار در یخچال برای طولانی مدت

نگهداری گوجه و خیار در یخچال اگر مقدار زیادی گوجه و خیار خریده اید و نگران خراب شدن آن ها هستید این ترفندها …

چیدمان جهیزیه عروس اینستا شیک با دیزاینی فوق العاده خاص

چیدمان جهیزیه عروس اینستا شیک با دیزاینی فوق العاده خاص

چیدمان جهیزیه عروس اینستا چیدمان جهیزیه عروس اینستا را برای نو عروسانی آورده ایم که به زودی به خانه خود می روند چیدمان …

طرز تهیه نعنا خشک

طرز تهیه نعنا خشک+ علت سیاه شدن نعنا خشک علت سیاه شدن نعناع خشک چیست  روش نگهداری نعناع خشک  چگونه نعناع را خشک کنیم که سیاه نشود  علت سیاه شدن سبزی خشک  طرز خشک کردن نعناع روی بخاری

نعنا یکی از سیزی های معطر و خوش بو در میان سبزیجات است که هم به صورت تازه در سبزی خوردن مصرف می شود هم می توانید به صورت خشک برای دوغ و ماست و بسیاری از غذاها استفاده نمایید در آش های ایرانی جای نعنا داغ بسیار محفوظ است و نعنا با عطر و طعم دلپذیرش واقعا جایگاه ویژه ای در آشپزخانه ایرانی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نعنا خشک+ علت سیاه شدن نعنا خشک در ادامه با سایت داجان همراه باشید.

مواد لازم برای نعنا خشک
نعنایک کیلو

طرز تهیه نعنا خشک

مرحله اول

در ابتدا باید نعناهای تازه تهیه کنید اگر در باغچه کاشته اید قبل از گل دادن بچینید لازم نیست کل ساقه نعنا را از خاک خارج کنید فقط کافی است که یک سوم ساقه را بچینید.

مرحله دوم

برگ نعناها را پاک کنید و در ظرفی بریزد و  ظرف را پر از آب کنید اجازه دهید برای مدتی بماند تا گل آن ته نشین شود سپس آبکش کنید و اجازه دهید آب آن برود و روی یک دستمال پهن کنید.

مرحله سوم

باید برگ نعنا کاملا خشک و بدون رطوبت شود سپس آن را روی یک سینی یا دستمال مقابل نور خورشید پهن کنید تا خشک شود بعد از چند روز نعناها کاملا خشک می شوند.

مرحله چهارم

نعنا خشک را داخل آسیاب ریخته و پودر کنید و در ظرفی تمیز و خشک ریخته و در جای خشک نگهداری نمایید درب ظرف باید بسته باشد برای انواع غذا می توانید از آن استفاده نمایید. نوش جان.

چگونه نعنا خشک سیاه نمی شود؟

برای این که سبزی های شما سیاه نشود باید بعد از شستن کاملا خشک شوند و رطوبتی که روی برگ نعنا می ماند باعث سیاهی آن بعد از خشک شدن می شود.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 12 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام داجان و لینک مستقیم بلا مانع است.