نکات آشپزی خوشمزه که لازمه کار هر بانویی است

نکات آشپزی خوشمزه که لازمه کار هر بانویی است

نکات آشپزی خوشمزه در این مطلب در سایت داجان به نکات آشپزی خوشمزه که لازمه کار هر بانویی است اشاره شده است که …

فوت و فن انواع ته دیگ برای پلو های خوشمزه

فوت و فن انواع ته دیگ برای پلو های خوشمزه

فوت و فن انواع ته دیگ یکی از نکات آشپزی تهیه یک ته دیگ جذاب، خوشمزه و متفاوت است که حسابی روی میز …

کاردستی با بطری نوشابه و وسایل دور ریختی برای مدرسه و مهد

کاردستی با بطری نوشابه و وسایل دور ریختی برای مدرسه و مهد

کاردستی با بطری نوشابه کاردستی با بطری نوشابه یک ایده خلاقانه و ساده برای درست کردن دست سازه های جذاب برای کودکان است …

طرز تهیه سس پستو

طرز تهیه سس پستو خوشمزه خانگی به روش ایتالیایی طرز تهیه سس پستو بدون پنیر  طرز تهیه پاستا با سس پستو و خامه  طرز تهیه سس پستو برای پاستا  طرز تهیه سس پستو اسفناج  طرز تهیه سس پستو برای ماکارونی  طرز تهیه سس پستو با ریحان خشک  طرز تهیه سس پستو برای مرغ  طرز تهیه سس پستو برای پیتزا ss \sj,

سس پستو یک سس خوشمزه و کاربردی است که برای بسیاری از غذاها از جمله پیتزا استفاده می شود که طعم بهتری به غذای شما می دهد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس پستو خوشمزه خانگی به روش ایتالیایی در ادامه با سایت داجان همراه باشید.

مواد لازم سس پستو
ریحان پاک شده شسته و کاملا خشک شده۱۵۰ گرم
گردو۴۰ گرم
سیرسه حبه
نمک و فلفلاز هر کدام یک قاشق چای خوری
پنیر پارمسان۴۰ گرم
روغن زیتوندو سوم لیوان

طرز تهیه سس پستو

مرحله اول

برای درست کردن سس پستو ابتدا ریحان تازه را پاک کرده و تمیز بشویید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود سپس از کوچکترین وسیله برقی که کار خرد کردن را انجام می دهید استفاده کنید.

مرحله دوم

می توانید از میکسر و غذاساز یا مخلوط کن استفاده کنید ولی نباید خیلی بزرگ باشد سپس ۱۵۰ گرم ریحان را در دستگاه بریزید و به آن گردو را به همراه سیر و نمک و فلفل و روغن زیتون بیافزایید.

مرحله سوم

در چند مرحله دستگاه را روشن کنید و مواد را با هم میکس نمایید سپس پنیر پارمیسان را افزوده و دوباره دستگاه را روشن کنید تا مواد با هم میکس و یکدست شوند سس پستو آماده است.

مرحله چهارم

سس پستو را در ظرف در بسته برای ۱۵ روی می توانید در یخچال نگهداری کنید و هر بار بعد از مصرف روی آن کمی روغن زیتون بریزید تا برای مصرف بعدی رنگش تیره و سیاه نشود.

موارد مصرف سس پستو

از  سس پستو برای انواع پیتزا و یا نان می توانید استفاده کنید و برای سس پستو و ماکارونی و هر غذایی که دوست داشته باشید می توانید استفاده نمایید.

نکات سس پستو

از هر وسیله‌ای که قابلیت خرد کردن داشته باشد می توانید برای خرد کردن مواد سس پستو استفاده نمایید فقط نکته قابل توجه این است که نباید دستگاه زیاد بزرگ باشد چون مواد به دیواره ها می‌چسبد و له نمی گردد.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 14 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام داجان و لینک مستقیم بلا مانع است.