طرز تهیه پودر چای ماسالا خوشمزه و فوری به روش کافه ها

طرز تهیه پودر چای ماسالا خوشمزه و فوری به روش کافه ها

طرز تهیه پودر چای ماسالا چای ماسالا از نوشیدنی های مفید، پر ادویه و محبوب هندی می باشد که امروزه در سراسر دنیا …

نگهداری لیمو ترش در فریزر برای مدت طولانی بدون تلخ شدن

نگهداری لیمو ترش در فریزر برای مدت طولانی بدون تلخ شدن

نگهداری لیمو ترش در فریزر لیمو ترش منبع ویتامین c است و در کنار بسیاری از غذاها از جمله کباب ها، سوپ ها …

تزیین سالاد الویه جدیدترین ایده های شیک و مجلسی برای مهمانی

تزیین سالاد الویه جدیدترین ایده های شیک و مجلسی برای مهمانی

تزیین سالاد الویه جدیدترین تزیین سالاد الویه جدیدترین مدلهای دیزاین سالاد الویه تک نفره و قالبی برای مهمانی های ویژه و تولدها را …

طرز تهیه پنیر ورقه ای

طرز تهیه پنیر ورقه ای خانگی خوشمزه به روش بازاری طرز تهیه پنیر چدار طرز تهیه پنیر گودا با شیر طرز تهیه پنیر ورقه ای گودا طرز استفاده از پنیر پیتزا ورقه ای طرز تهیه پنیر پیتزای کشدار خانگی طرز تهیه پنیر گودا هلندی طرز استفاده از پنیر ورقه ای در ساندویچ

امروزه انواع پنیرهای مختلفی در بازار هست که با آنها می توانید غذاهای متنوع و پر طرفداری درست کنید و طعم خوشمزه ای به آشپزی شما می دهند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنیر ورقه ای خانگی خوشمزه به روش بازاری در ادامه با سایت داجان همراه باشید.

مواد لازم پنیر ورقه ای
شیر دو و نیم لیوان
پودر آگار آگار یا پودر ژلاتیننصف قاشق غذاخوری
نمکنصف قاشق چای خوری
شیر برای مرحله دومیک لیوان
پودر آب پنیر یک قاشق غذاخوری
سرکه سفید یا آبلیمودو قاشق غذاخوری
کره۲۰ گرم یا  یک قاشق غذاخوری
رنگ خوراکیچند قطره

طرز تهیه پنیر ورقه ای

مرحله اول

دو نیم لیوان شیر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا داغ شود سرکه را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا با هم مخلوط شوند و شیر ببرد وقتی کاملا بریده شد داخل تنظیف می ریزیم.

مرحله دوم

اگر تنظیف نداشتید از پارچه نخی استفاده کنید و آب، مایع پنیری را کاملا بگیرید و با قاشق روی آن فشار دهید سپس در مخلوط کن بریزید و کمی نمک و یک لیوان شیر به آن اضافه نمایید.

مرحله سوم

موادی که داخل مخلوط کن ریخته بودیم را میکس می کنیم تا یکدست و کاملا صاف شود در این مرحله مایع پنیری را درون تابه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم و به آن کره اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس نصف یا یک قاشق پودر پنیر را به همراه پودر آگار آگار و رنگ خوراکی اضافه می کنیم اگر پودر آگار آگار نداشتید به جای آن پودر ژلاتین بریزید و مواد را روی حرارت هم بزنید تا غلیظ شود.

مرحله پنجم

حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان می برد تا به غلظت برسد در این مدت مرتب هم بزنید سپس ته یک ظرف مستطیل شکل را چرب کنید و مایع پنیر ورقه ای را داغ، داغ داخلش بریزید و روی آن را صاف کنید.

مرحله ششم

ظرف را داخل یخچال قرار دهید تا ۳۰ دقیقه بعد پنیر خودش را بگیرد سپس خارج کنید و با چاقو به شکل مربع برش بزنید با این مقدار مواد حدود ۸ عدد پنیر ورقه ای آماده می شود.

مرحله هفتم

این پنیر خوشمزه را می توانید برای بسیاری از غذاهایی که در آن ها پنیر استفاده می شود به کار ببرید مثل پیتزا و همبرگر مخصوص و این پنیر ورقه ای را در فریزر برای یک ماه می توانید نگهداری کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام داجان و لینک مستقیم بلا مانع است.