مدل مانتو ژاکارد مزونی شیک و ساده برای بانوان خاص پسند

مدل مانتو ژاکارد مزونی شیک و ساده برای بانوان خاص پسند

مدل مانتو ژاکارد مزونی مدل مانتو ژاکارد مزونی یکی از مدلهای خاص و زیبا است که می تواند یک استایل فوق العاده شیک …

طرز نگهداری برگ مو در فریزر برای مدت طولانی

طرز نگهداری برگ مو در فریزر برای مدت طولانی

طرز نگهداری برگ مو در فریزر یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که می توانید با برگ مو درست کنید دلمه برگ مو است …

طرز تهیه غوره غوره خانگی و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه غوره غوره خانگی و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه غوره غوره اگر در فصل غوره هستید غوره غوره را حتما درست کنید این خوشمزه جذاب که طعم ویژه ای به …

طرز تهیه روغن حیوانی

طرز تهیه روغن حیوانی خانگی بدون بو از دنبه طرز تهیه روغن دنبه بدون ماست طرز تهیه روغن دنبه  طرز تهیه روغن دنبه با پیاز طرز تهیه روغن دنبه با ماست طرز تهیه روغن دنبه مرغ طرز تهیه روغن دنبه بدون بو طرز تهیه روغن دنبه با آب

روغن حیوانی در بسیاری از غذاهای محلی کاربرد دارد و طعم خاص و بی نظیری به غذا می دهد در کنار خواصی که دارد می تواند در بعضی غذاها جایگزین روغن نباتی شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه روغن حیوانی خانگی بدون بو از دنبه در ادامه با سایت داجان همراه باشید.

مواد لازم برای روغن حیوانی
دنبه۲ کیلو
آبدو کاسه
پیازسه عدد
سرکه سیبنصف فنجان
ماستیک کیلو
رزماری و برگ بویک برگ
گلاببه اندازه کافی
زردچوبهیک قاشق چای خوری
هلچند عدد

طرز تهیه روغن حیوانی

مرحله اول

در ابتدا از دنبه بدون بو و سبک و با بافت نرم و لزجی استفاده می کنیم موقع خرید دنبه را بو کرده فقط باید بوی گوشت دهد سپس آن را خرد کنید و در آب و نمک برای ۲۴ ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله دوم

اگر یخچال جا نداشت می توانید در جای خنک هم بگذارید سپس دنبه را آبکش می کنیم و می شوییم و با دو کاسه آب روی حرارت متوسط می گذاریم سه عدد پیاز را پوست بگیرید و چهار قاچ کنید.

مرحله سوم

پیازها را به دنبه بیافزایید و وقتی شروع به جوشیدن کرد کف روی آب را بردارید و برای این که خانه بوی دنبه نگیرد در ظرف کوچکی آب بریزید و چوب دارچین انداخته روی حرارت کم بگذارید.

مرحله چهارم

کاملا کف روی دنبه ها را بگیرید و حدود ۶ ساعت زمان لازم داریم تا دنبه ها روی حرارت ملایم طلایی رنگ شوند سپس روغن آن را آبکش می کنیم. در یک کیسه تی برگ هل، رزماری، برگ بو می گذاریم.

مرحله پنجم

ماست را با گلاب و سرکه سیب و کمی زردچوبه مخلوط می کنیم روغن را در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کیسه تی برگ را داخل آن می اندازیم تا روغن دنبه را طعم دار کند.

مرحله ششم

کمی از روغن را داخل ماست می ریزیم و ماست را با روغن هم دما می کنیم و به روغن حیوانی می افزاییم و می گذاریم بجوشد یک ساعت زمان دهید تا بجوشد و به روغن بیافتد.

مرحله هفتم

سپس از صافی رد کنید روغن حیوانی آماده است و آن را بعد از خنک شدن در ظرف شیشه ای در بسته بریزید و نگهداری کنید و از این روغن سالم و خانگی برای پخت انواع غذا ها استفاده نمایید.

نکات روغن حیوانی

برای این که روغن حیوانی بو نگیرد بهتر است در زمان طولانی و با دمای کم آماده شود مثلا می توانید یک شب تا صبح زمان دهید تا با حرارت ملایم بپزد و روغن بیاندازد.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 1 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام داجان و لینک مستقیم بلا مانع است.