مدل مانتو بلند شیک و فوق العاده باکلاس با طراحی های 1403

مدل مانتو بلند شیک و فوق العاده باکلاس با طراحی های 1403

مدل مانتو بلند شیک مدل مانتو بلند شیک را از ژورنال های روز و مطرح برای خانم های علاقه مند به این سبک …

استفاده از کانسیلر برای صورت + کانسیلر در کجای صورت استفاده میشود

استفاده از کانسیلر برای صورت + کانسیلر در کجای صورت استفاده میشود

استفاده از کانسیلر بهتر است برای آرایش صورت بعد از فونداسیون از کانسیلر استفاده کنید، کانسیلر برای پوشاندن رنگدانه ترین نواحی پوست استفاده …

5 راه برای داشتن آرایش طبیعی صورت با کمترین لوازم آرایش

5 راه برای داشتن آرایش طبیعی صورت با کمترین لوازم آرایش

آرایش طبیعی صورت استفاده از میکاپ صورت طبیعی می تواند دلهره آور باشد، به خصوص اگر مبتدی هستید. ممکن است ندانید که چگونه …

علت موخوره

علت موخوره و درمان آن در خانه + چرا موهای من در نوک میشکند؟ علت موخوره کمبود کدام ویتامین است قاتل موخوره درمان موخوره علت موخوره چیست  درمان خانگی موخوره اگر موخوره را کوتاه نکنیم چه میشود پیشگیری از موخوره

یکی از دلایلی که باعث می‌شود موهایتان در نوک شکسته شود، رژیم غذایی شما است، به ویژه یک رژیم غذایی نامتعادل با کمبود پروتئین. بسیاری از غذاها حاوی مواد مغذی خاصی هستند که برای کیفیت موهای شما بسیار مفید هستند و کمبود این مواد مغذی باعث ایجاد موهای ضعیف و شکننده می شود که به راحتی در نوک موهای شما می شکند. برخی از افرادی که از رژیم های گیاهی پیروی می کنند اغلب موهای شکننده و شکسته را تجربه می کنند زیرا رژیم غذایی آنها فاقد مواد مغذی است که معمولاً از گوشت، تخم مرغ و ماهی های چرب به دست می آوردند، از این که برای مشاهده علت موخوره و درمان آن در خانه + چرا موهای من در نوک میشکند؟ در ادامه با سایت داجان همراه می شوید سپاسگزارم.

علت موخوره

برخی از بهترین غذاها برای تقویت موهای قوی و سالم عبارتند از: آجیل، تخم مرغ، آووکادو، اسفناج، دانه ها، گوشت و ماهی. توت ها همچنین سرشار از ویتامین های خوبی هستند که به رشد مو و در نتیجه قوی تر شدن مو منجر می شود. یکی دیگر از دلایل شکستن موهای شما در نوک مو، آسیب حرارتی ناشی از استفاده بیش از حد از ابزارهای حالت دهنده مانند اتوی صاف کننده یا سشوار است. استفاده بیش از حد از این ابزارها می تواند به کوتیکول مو آسیب برساند و در انتها بسیار ضعیف شود و به راحتی خرد شود.

علت موخوره و درمان آن در خانه + چرا موهای من در نوک میشکند؟ علت موخوره کمبود کدام ویتامین است قاتل موخوره درمان موخوره علت موخوره چیست  درمان خانگی موخوره اگر موخوره را کوتاه نکنیم چه میشود پیشگیری از موخوره

سعی کنید استفاده از ابزارهای حالت دهنده گرم شده را در طول هفته کاهش دهید و سعی کنید موهای خود را به طور طبیعی با استفاده از روش هایی مانند بافتن موهای خود حالت دهید. بعد از شستن موهایتان اجازه دهید به طور طبیعی خشک شوند و حتی به جای اینکه با ابزار حالت دهید، از یک محصول حالت دهنده استفاده کنید تا بافت و حجم طبیعی به آن بدهید. زمانی که موهایتان را بالا می بندید مراقب باشید، زیرا کش های مو نیز می توانند به موهای شما آسیب برسانند و باعث شکستن آن شوند، زیرا می توانند سفت شوند و کوتیکول مو را بکشند و باعث شوند موها به هم بریزند.

سعی کنید پشت سر خود را به سبک های شل ببندید تا شکستگی را به حداقل برسانید یا سعی کنید از اسکرانچ های ابریشمی یا ساتن استفاده کنید که روی موی شما ملایم تر هستند و باعث شکستگی زیادی نمی شوند. هر زمان که موی خود را با یک ابزار گرم شده حالت می دهید، همیشه باید مطمئن شوید که از یک محافظ گرما خوب استفاده کنید تا آسیبی که گرما به شما وارد می شود به حداقل برسد و سپس با یک کرم حالت دهنده مغذی کار را به پایان برسانید.

اگر به درستی از موهای خود مراقبت نمی کنید، این امر می تواند منجر به نوک های آسیب دیده و ضعیف شود. استفاده از آب خیلی داغ روی موهایتان در حین حمام کردن یا استفاده از محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی خشن هستند می تواند به راحتی موهای شما را خشک کند.

همیشه از آب ولرم استفاده کنید و مطمئن شوید که شامپوی خود را با یک نرم کننده مو خوب به پایان برسانید. شستن بیش از حد موهایتان نیز می تواند باعث شکنندگی مو شود، اگر از قبل موهای خشک یا آسیب دیده در اثر گرما یا حالت دادن دارید، باید شستن موهای خود را به ۱ تا ۲ بار در هفته کاهش دهید، در غیر این صورت ممکن است موهای خود را بیشتر خشک و شکننده کنید.

علت موخوره و درمان آن در خانه + چرا موهای من در نوک میشکند؟ علت موخوره کمبود کدام ویتامین است قاتل موخوره درمان موخوره علت موخوره چیست  درمان خانگی موخوره اگر موخوره را کوتاه نکنیم چه میشود پیشگیری از موخوره

چگونه شکستگی موهایم را پنهان کنم؟

یکی از بهترین راه‌ها برای پنهان کردن شکستگی مو، تغییر روشی است که آن ها را می بندید. اگر در اطراف تاج یا نواحی قاب صورت خود دچار شکستگی شدید، سعی کنید فرق موی خود را تغییر دهید تا رشته های شکسته شده توسط تکه های بلندتر و قوی تر مو پنهان شوند. یک راه حل آسان برای پنهان کردن شکستگی مو، بلند کردن موها و استفاده از سنجاق برای قرار دادن تارهای شل مو است. شما همچنین می توانید موهای خود را به صورت بافته بپوشانید و به شما این امکان را می دهد که تارهای کوچکتر یا ضعیف تری از مو را در یک مدل موی شیک و در عین حال بدون گرما جمع کنید.

 اگر مرتب موهایتان را اصلاح نمی کنید، این می تواند دلیل شکستن موهای شما در نوک باشد. یک اصلاح معمولی نوک‌های شکافته شده را از بین می‌برد و به موهای شما اجازه می‌دهد تا سالم‌تر رشد کنند، به‌جای اینکه نوک‌های شکاف شده بیشتر در مو حرکت کنند و باعث شکستگی بیشتر شوند. بسته به شرایطی که موهای شما در آن قرار دارد، باید هر ۸ تا ۱۲ هفته یکبار اصلاح کنید، همچنین شرایطی وجود دارد که باعث می شود موها به راحتی در نوک آن بشکنند، یکی کم کاری تیروئید و دیگری اختلال در خوردن مانند پرخوری عصبی یا بی اشتهایی.

اگر موهای بلندی دارید اما متوجه شکستگی شدید مو شده اید، پس چرا یک مدل کوتاه برای کوتاه کردن تمام موهای آسیب دیده و کمک به ترکیب تکه های کوتاه مو برای یکدست تر و حتی شبیه به لایه های بلند در نظر نگیرید. در موهایت اگر با شکستگی مو مواجه هستید، باید سعی کنید تا حد امکان از حالت دادن با گرما یا استفاده از رنگ مو خودداری کنید زیرا این کار باعث بدتر شدن مو می شود. سعی کنید برای چند ماه تا حتی یک سال طبیعی باشید تا موهایتان تا حد امکان ترمیم شوند.

بهترین محصول برای جلوگیری از شکستگی مو چیست؟

نکته: در اینجا واقعاً نیازی به هزینه زیاد ندارید. می توانید از مایونز برای موهای آسیب دیده استفاده کنید که احتمالاً قبلاً در آشپزخانه دارید. فقط یک محصول وجود ندارد که به جلوگیری از شکستگی مو کمک کند، هر محصولی غنی از پروتئین و مغذی برای مو مفید است. استفاده از شامپوها و نرم‌کننده‌هایی که حاوی مواد خوبی هستند که موها را تغذیه می‌کنند به جای اینکه موها را از بین ببرند و آن‌ها را خشک کنند.

به طور کلی، این ایده خوبی است که از شامپوهایی که برای موهای شما مضر هستند خودداری کنید. سعی کنید از استفاده از شامپوهای معمولی که در خواربار فروشی پیدا می کنید خودداری کنید زیرا حاوی مواد بدی هستند که به موهای شما آسیب می رساند و باعث شکستگی بیشتر آن ها می شود. هفته ای یک بار از یک ماسک نرم کننده یا نرم کننده عمیق استفاده کنید و هرگز فراموش نکنید که موهای خود را بعد از شامپو کردن موهای خود حالت دهید. در حالی که موهای شما با حوله خشک است، باید یک روغن و کرم آبرسان را از وسط تا انتهای موهای خود بمالید تا بتواند تمام مواد مرطوب کننده را جذب کند.

 ترجمه شده از سایت nerdabouttown

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام داجان و لینک مستقیم بلا مانع است.