نکات خانه داری برای نو عروسان به همراه ترفندهای طلایی

نکات خانه داری برای نو عروسان به همراه ترفندهای طلایی

نکات خانه داری برای نو عروسان رسیدگی به کارهای خانه به بهترین شکل ممکن برای هر بانوی بسیار مهم است مخصوصا اگر تازه …

طرز تهیه لکه بر قوی خانگی برای پاک کردن لکه لباس سفید و فرش

طرز تهیه لکه بر قوی خانگی برای پاک کردن لکه لباس سفید و فرش

طرز تهیه لکه بر قوی ایجاد بعضی از لکه ها روی لباس و مبل و فرش واقعا ناراحت کننده است مخصوصا وقتی تلاش …

مدل مانتو ژاکارد مزونی شیک و ساده برای بانوان خاص پسند

مدل مانتو ژاکارد مزونی شیک و ساده برای بانوان خاص پسند

مدل مانتو ژاکارد مزونی مدل مانتو ژاکارد مزونی یکی از مدلهای خاص و زیبا است که می تواند یک استایل فوق العاده شیک …

نکات ماشین ظرفشویی

نکات ماشین ظرفشویی و اشتباهات رایج که باید جدی بگیرید بعد از استفاده از ماشین ظرفشویی چه باید کرد استفاده روزانه از ماشین ظرفشویی مضرات جلادهنده ماشین ظرفشویی طرز استفاده از ماشین ظرفشویی هاردستون اگر از ماشین ظرفشویی استفاده نکنیم خراب میشه استفاده نکردن طولانی مدت از ماشین لباسشویی استفاده از ماشین ظرفشویی بدون قرص

ماشین ظرفشویی یک معجزه مدرن در مورد کارایی و کاهش زمان در کارهای روزمره خانه ما است. اما بسیاری از ما در برخی از اشتباهات رایج ماشین ظرفشویی مقصر هستیم و ممکن است حتی متوجه آن نباشیم. معمولاً تصور می شود که اشتباهات عمده ماشین ظرفشویی سرمایه گذاری روی مدل اشتباه، عدم تحقیق در مورد بهترین مکان برای خرید لوازم خانگی یا ندانستن مکان قرار دادن ماشین ظرفشویی است. اما مضرترین اشتباهات بعد از آن اتفاق می‌افتد، چه آن را اشتباه بارگیری کنید، چه با بسته نگه داشتن درب، رشد کپک را تقویت کنید. در اینجا نکات مهم و ۱۶ اشتباهی که کارشناسان ماشین ظرفشویی می گویند ممکن است مرتکب شوید و نحوه تصحیح خطاهای خود را در اینجا آورده ایم، از این که برای مشاهده نکات ماشین ظرفشویی و اشتباهات رایج که باید جدی بگیرید با سایت داجان همراه هستید سپاسگزارم.

نکات ماشین ظرفشویی

اشتباهات رایج ماشین ظرفشویی

از اضافه کردن چیزهایی که نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید تا تمیز نکردن صحیح ماشین ظرفشویی، رفع این اشتباهات ماشین ظرفشویی ساده است واقعاً دلیلی وجود ندارد که روتین ظرفشویی خود را درست انجام ندهید.

۱. بیش از حد پر کردن

رایج ترین اشتباه ماشین ظرفشویی، چیدن تعداد زیادی ظروف در یک زمان در دستگاه است. ران شیمک می گوید: «پر کردن بیش از حد ماشین ظرفشویی هیچ آسیبی به ماشین ظرفشویی وارد نمی کند. اما، پر کردن بیش از حد ماشین ظرفشویی، همه ظروف را به طور کامل تمیز نمی کند، و منجر به شستشوی مجدد می شود که هزینه و زمان بیشتری برای شما به همراه دارد. کارشناسان Sharp Appliances ادامه می‌دهند: «آسان‌ترین راه برای تشخیص این است که آیا متوجه می‌شوید ظروف‌تان به‌اندازه معمول تمیز نمی‌شوند». ماشین ظرفشویی پر بار نمی تواند با موفقیت مواد شوینده و آب را به هر وسیله برساند و نمی تواند آب را با موفقیت از هر مورد تخلیه کند. کتابچه راهنمای ماشین ظرفشویی تقریبا همیشه با نمودارها و دستورالعمل هایی در مورد نحوه صحیح بارگیری ماشین ظرفشوی خاص ارائه می شود.

۲. ابتدا ظروف را تمیز کنید

در حالی که ماشین‌های ظرفشویی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در برابر تجمع کمی غذا روی بشقاب‌ها و قابلمه‌ها کار کنند، باقی ماندن توده‌های بزرگ‌تر غذا می‌تواند منجر به مسدود شدن فیلتر یا سایر ظروف کثیف شود. یکی از بنیانگذاران هوم کلین می گوید: «در حالی که برخی افراد ممکن است فکر کنند تمیز کردن ظروف غیر ضروری است، اما در واقع می تواند به جلوگیری از مسدود شدن ذرات غذا در تخلیه و بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی کمک کند. برای رفع این مشکل، قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی، مطمئن شوید که ظروف را به سرعت در سطل زباله خالی می شوند.

۳. ابتدا بشقاب ها را بشورید

اگرچه تمیز کردن بشقاب ها همیشه توصیه می شود، اما هنگام بارگیری ماشین ظرفشویی، شستشوی آنها برای تمیز شدن کامل  مواد غذایی هرگز ضروری نیست. این نه تنها زحمت بیشتری را به همراه دارد، بلکه حتی می‌تواند کارایی دستگاه شما را کاهش دهد زیرا بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی دارای حسگرهایی برای تعیین سطح کثیفی هستند. فراوانی بشقاب‌های تمیز می‌تواند منجر به شستشوی ضعیف‌تر شود و برخی از ظروف را کثیف‌تر از بقیه کند. کریستوفر دوشر، مدیر ارتباطات در انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی می‌گوید: «آبکشی نه تنها می‌تواند چرخه شستشوی شما را خراب کند، بلکه آب و انرژی را نیز هدر می‌دهد». مردم باید ظروف خود را با قاشق تمیز کنند و مستقیماً در ماشین ظرفشویی قرار دهند. بعید است که با ظرفی برخورد کنید که آنقدر کثیف باشد که ماشین ظرفشویی نتواند آن را کنترل کند. روش تست AHAM برای ماشین ظرفشویی از مخلوطی از زرده تخم مرغ، ذرت خامه ای، بلغور جو دوسر، پوره سیب زمینی فوری، گوشت چرخ کرده، قهوه، کنسرو تمشک، کره بادام زمینی و آب گوجه فرنگی برای آزمایش عملکرد ماشین ظرفشویی استفاده می کند. ماشین ظرفشویی شما به وظیفه خود عمل می کند! اگر ظروف شما با مواد غذایی اسیدی مانند خردل، سس مایونز، سرکه، آبلیمو و محصولات حاوی گوجه فرنگی کثیف شده است و بلافاصله ماشین ظرفشویی را روشن نمی کنید، بهتر است ظروف را آبکشی کنید. این غذاهای اسیدی اگر برای مدت طولانی بنشینند ممکن است باعث تغییر رنگ فولاد ضد زنگ و پلاستیک شوند.

۴. بارگیری نادرست ماشین ظرفشویی

در نکات ماشین ظرفشویی جالب است بدانید که نحوه بارگیری ماشین ظرفشویی یک بحث رایج در خانواده ها در سراسر جهان است، اما به نظر می رسد واقعا یک راه درست برای انجام آن وجود دارد. کارشناسان لوازم خانگی می‌گویند: «هنگامی که ماشین ظرفشویی خود را بارگیری می‌کنید، بارگیری از پشت به جلو بسیار مفید است. اگرچه این روی تمیز کردن هر ظروف تأثیری نمی‌گذارد، اما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هر ظرف به‌صورت منظم بارگیری می‌شود. یکی از اشتباهاتی که هنگام بارگیری ماشین ظرفشویی باید از آن اجتناب کرد، قرار دادن کاسه ها یا فنجان ها به سمت راست است. این می تواند باعث جمع شدن آب در داخل ظرف شود. برای بهترین نتیجه، کاسه ها، فنجان ها، لیوان ها و قابلمه ها را با سطوح کثیف رو به پایین یا به سمت مرکز قرار دهید. برای زهکشی بهتر ظروف را کمی کج کنید. هنگامی که لیوان های نوشیدنی خود را در ماشین ظرفشویی قرار می دهید، مطمئن شوید که آنها را به صورت وارونه روی قفسه بالایی قرار دهید. این به محافظت از هر شیشه شکننده در برابر شکستن یا آسیب دیدگی توسط اسپری قوی تر در کف ماشین ظرفشویی کمک می کند. برای بهترین نتایج تمیز کردن، برای زهکشی بهتر، شیشه را کمی کج کنید.

۵. مسدود کردن خروجی آب 

یکی از جذابیت های استفاده از ماشین ظرفشویی در مقایسه با شستن با دست، جت های آبی قدرتمندی است که به از بین بردن لکه ها و چربی های سوخته کمک می کند. با این حال، مسدود کردن آنها با چیدن نادرست ماشین ظرفشویی، می تواند کارایی دستگاه شما را کاهش دهد. ممکن است وسوسه شوید که آن چند ظرف آخر را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، حتی اگر پر به نظر برسد. با این حال، بهتر است آنها را تا بار بعدی کنار بگذارید. کریستوفر دوشر، از انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی توضیح می‌دهد که بارگذاری بیش از حد می‌تواند جت‌های آب را مسدود کند یا بازوهای اسپری را مسدود کند و در نتیجه کار تمیز کردن ضعیفی داشته باشد.

نکات ماشین ظرفشویی و اشتباهات رایج که باید جدی بگیرید بعد از استفاده از ماشین ظرفشویی چه باید کرد استفاده روزانه از ماشین ظرفشویی مضرات جلادهنده ماشین ظرفشویی طرز استفاده از ماشین ظرفشویی هاردستون اگر از ماشین ظرفشویی استفاده نکنیم خراب میشه استفاده نکردن طولانی مدت از ماشین لباسشویی استفاده از ماشین ظرفشویی بدون قرص

۶. پر کردن ظروف با هم

شستن ظروف در ماشین ظرفشویی می تواند بسیار درخشان تر از شستن با دست باشد. با این حال، با توجه به شکل مناسب آنها برای چیدن در سازماندهی آشپزخانه، آنها تمایل دارند در دستگاه شما در برابر یکدیگر قرار بگیرند. نتیجه؟ آنها به درستی تمیز نمی شوند. کارشناسان در Sharp Appliances می‌گویند: «نحوه دسته‌بندی ظروف نقره یک اولویت شخصی است، اما ما پیشنهاد می‌کنیم دسته‌های ظروف نقره را بارگیری کنید. به این ترتیب، احتمال ضربه زدن تصادفی با ظروف را کاهش می‌دهید و از نشستن آن‌ها در کنار هم به راحتی جلوگیری می‌کنید و همچنین تعداد دفعات لمس قسمت غذاخوری کارد و چنگال را کاهش می‌دهید. برخی از افراد ترجیح می دهند از سبد نقره ای در سینی پایینی استفاده کنند و به هر نوع ظروف یک محفظه اختصاص دهند. این کار باعث می شود که به یکباره همه آنها را بگیرید و در فضای مناسب در کشوی خود قرار دهید.

۷. پر نکردن کامل ماشین ظرفشویی

هنگام انتخاب وسایل کم مصرف، ماشین ظرفشویی همیشه اولین فکر مردم نیست. با این حال، از نکات ماشین ظرفشویی این است که هنگامی که ماشین به طور کامل بارگیری می شود، می تواند هر سال یک خانواده چهار نفره را در قبض آب و انرژی صرفه جویی کند. یک اشتباه رایج ماشین ظرفشویی این است که ماشین را در حالی که هنوز نیمه خالی است روشن می کند. این نه تنها کارایی دستگاه را بسیار کمتر می‌کند، بلکه حتی می‌تواند منجر به تمیزی کمتر رضایت‌بخش شود زیرا آب مستقیماً از ظروف شما می‌ریزد نه اینکه بین ظروف پرت شود.

۸. تمیز نکردن فیلتر

شاید در ابتدا تمیز کردن ماشین ظرفشویی منطقی نباشد. این وسیله ای است که هر روز از صابون و آب گرم استفاده می کند. با این حال، چربی، کثیفی و مواد غذایی موجود در ظروف کثیف به سرعت ماشین ظرفشویی را آلوده کرده و کارایی آن را کاهش می دهد. ماشین ظرفشویی باید اغلب تمیز شود. رون شیمک می گوید در بیشتر موارد، تمیز کردن هفتگی صفحه نمایش را می توان انجام داد. تمیز کردن و رفع گرفتگی ماشین ظرفشویی در اطراف فیلتر ماشین ظرفشویی بسیار مهم است. اگر ماشین ظرفشویی شما به یک واحد دفع مواد غذایی تخلیه می‌شود، قبل از راه‌اندازی ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید که زباله کاملاً خالی است. همه ماشین‌های ظرفشویی دارای فیلترهای قابل سرویس یا دسترسی آسان برای نگهداری ماشین ظرفشویی معمولی نیستند. با این حال، اگر در جستجوی بوهای ناخوشایند بودم، این اولین جایی است که به آن نگاه می کنم. اگر ماشین ظرفشویی شما فیلترهایی ندارد که به راحتی قابل دسترسی و قابل تعمیر هستند و هنوز هم بوی بدی را تجربه می کنید، نکات و ویدیوهای زیادی در اینترنت وجود دارد که ممکن است برای شما مفید باشد. راه حل ممکن است به همین سادگی باشد که به خاطر بسپارید مایع شستشوی خود را دوباره پر کنید. “یک چیزی که می توانم بگویم این است که هرگز نباید از مواد شوینده یا صابونی در ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید که به طور خاص برای استفاده در ماشین ظرفشویی طراحی نشده است.

۹. ابتدا قفسه بالایی را تخلیه کنید

هنگام تخلیه ماشین ظرفشویی، کارشناسان پیشنهاد می کنند ابتدا از قفسه پایینی شروع کنید، قبل از اینکه به قفسه های بالایی بروید. هنگام تخلیه قفسه بالایی ظروف، ممکن است متوجه جمع شدن مقداری آب در بالای لیوان ها یا کاسه ها شوید اگر قفسه پایینی را ابتدا تخلیه کرده باشید، این آب احتمالاً کثیف از تمام ظروف تازه شسته شده شما نمی چکد. با این حال، رها کردن قفسه پایین تا آخر، احتمالاً بشقاب ها و کاسه های تمیز شما را کثیف می کند.

۱۰. قرار دادن مواد شوینده در جای نامناسب

در حالی که برخی از مواد شوینده ماشین ظرفشویی مکان های خاصی را برای قرار دادن ذکر می کنند، اکثر غلاف ها یا بلوک های شوینده استاندارد باید در محفظه مواد شوینده دستگاه شما قرار گیرند. قرار دادن قرص ها در پایه ماشین ظرفشویی می تواند منجر به حل شدن خیلی سریع آنها و نرسیدن صابون به ظروف شما برای تمیز کردن مناسب و موثر شود. نتیجه این است که در یک نقطه ظروف کاملاً لکه دار و در جای دیگر ظروف کاملاً آبکشی شده است. همیشه قبل از استفاده، دفترچه راهنمای دستگاه و دستورالعمل قرص ظرفشویی را بررسی کنید.

۱۱. استفاده از شوینده نادرست یا بیش از حد

استفاده کامل از مواد شوینده نامناسب علت اصلی چرخه ماشین ظرفشویی معیوب یا ظروف نادرست شسته شده است. Andrii Gurskyi هشدار می دهد: استفاده از مواد شوینده نامناسب یا مواد شوینده بیش از حد نیز می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند تجمع باقی مانده یا آسیب به ماشین ظرفشویی شود. “حتما از مواد شوینده توصیه شده توسط سازنده استفاده کنید و از استفاده بیش از حد خودداری کنید.” خواندن برچسب روی تمام مارک های شوینده ماشین ظرفشویی مهم است. ران شیمک، پیشنهاد می‌کند که قبل از بارگیری کامل، مقدار کمی از مواد شوینده جدید را امتحان کنید تا شوینده‌ای را پیدا کنید که برای شما بهترین کار را دارد.

۱۲. بستن مستقیم درب پس از تخلیه

هر وسیله ای که از آب و صابون استفاده می کند مستعد ایجاد کپک است، به ویژه آنهایی که دارای اجزای لاستیکی مانند مهر و موم درب هستند. درست مانند تمیز کردن ماشین لباسشویی، کپک های روی این مهر و موم ها پس از تثبیت و لکه گیری به سختی از بین می روند و در نتیجه یک ماشین ظرفشویی منزجر کننده به نظر می رسند. یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از کپک زدن ماشین ظرفشویی باز گذاشتن درب بعد از تخلیه ظروف است. لازم نیست آن را کاملاً باز بگذارید تا خطر زمین خوردن باشد، بلکه کمی باز است تا جریان هوای به خوبی دستگاه  را خشک کند.

۱۳. اضافه کردن مواردی که برای ماشین ظرفشویی ایمن نیستند

نکات زیادی برای تمیز کردن خانه وجود دارد که شامل استفاده از وسایل آشپزخانه برای تمیز کردن وسایل خانه می شود، مانند چیزهای شگفت انگیزی که می توانید در ماشین لباسشویی بشویید، اما انجام این کار می تواند به وسایل شما مانند ماشین ظرفشویی آسیب برساند. Andrii Gurskyi می گوید: قرار دادن اقلام اشتباه در ماشین ظرفشویی، مانند ظروف چوبی یا چدنی، می تواند به ماشین ظرفشویی یا خود اقلام آسیب برساند. اطمینان حاصل کنید که فقط مواردی را که با علامت قابل شستشو در ماشین ظرفشویی مشخص شده اند در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

۱۴. نخواندن صحیح دفترچه راهنما

بزرگ‌ترین و رایج‌ترین اشتباهی که افراد هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی خود می‌توانند مرتکب شوند این است که قبل از استفاده از دستگاه، دفترچه راهنما را نخوانند. خواندن دفترچه راهنمای مالک که با تمام لوازم شما همراه است و از دستورالعمل‌های سازنده پیروی می‌کند، مهم است.اغلب اگر مشکلی با لوازم آشپزخانه خود دارید، پاسخ در آنجا چاپ می‌شود.

۱۵. استفاده از تنظیمات اشتباه

کریستوفر دوشر، مدیر ارتباطات در انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی، توضیح می‌دهد: «به طور کلی استفاده از ماشین ظرفشویی به جای ظروف دست‌شوی کارآمدتر است، حتی اگر پر نباشد. بسیاری از مدل‌ها به شما اجازه می‌دهند تا زمانی که نیاز به شستن حجم کمتری از ظروف دارید، تنظیمات را به حالت نیمه قفسه یا نیمه بار تغییر دهید. تنظیمات ماشین ظرفشویی خود را بیاموزید و از آنها استفاده کنید.

۱۶. عدم بهینه سازی حداکثر بازده انرژی

تقریباً همه ما به دنبال راه هایی برای صرفه جویی در هزینه های خود در خانه هستیم، اما در بهینه سازی وسایل خود (مانند ماشین ظرفشویی) برای هماهنگی با اهداف صرفه جویی در پول خود شکست می خوریم. به دنبال ماشین ظرفشویی باشید که دارای گواهی انرژی ستاره هستند. مایکل گرین می گوید این مدل‌ها طراحی شده‌اند تا کارآمدتر و مؤثرتر کار کنند. علاوه بر این، مهم نیست که ماشین ظرفشویی شما چقدر عالی باشد، اگر خیلی کوچک یا جمع و جور باشد، ظروف را آنطور که انتظار داشتید تمیز نمی کند. هنگامی که به دنبال ماشین ظرفشویی هستید، اندازه مورد نیاز خانه و تعداد افرادی که در خانه شما زندگی می کنند را در نظر بگیرید. اگر به دنبال کاهش انرژی مصرفی ماشین ظرفشویی هستید یا اگر از تخلیه ماشین ظرفشویی خسته شده اید و هنوز مجبور هستید هر ظرف را خشک کنید، می توانید ظروف خود را با هوا خشک کنید.

رایج ترین عیوب ماشین ظرفشویی چیست؟

همان طور که در سایت داجان خواندید رایج ترین عیب ماشین ظرفشویی نشتی ماشین ظرفشویی است. در بیشتر مواقع، نشتی ماشین ظرفشویی به دلیل خرابی ساده درزگیر ایجاد می شود. درزگیر اطراف در، در حین کارکرد دستگاه تحت فشار ثابتی قرار دارد و ممکن است در صورت قرار گرفتن در معرض آب برای سال‌ها شروع به تخریب کند. این باید به راحتی تعویض شود و به یک دستگاه کاملاً جدید نیاز ندارد.

آیا گذاشتن ظروف تمیز یک شب در ماشین ظرفشویی اشکالی ندارد؟

از نکات مهم و قابل توجه این است که اگر خیلی خسته هستید که نمی توانید ماشین ظرفشویی را در همان شب خالی کنید چه باید کنید؟ بگذارید ظروف تمیز یک شب در ماشین ظرفشویی بماند. همانطور که گفته شد، ایده خوبی است که هنگام انجام این کار، درب را کمی باز کنید تا رطوبت و بخار اضافی خارج شود و از ایجاد کپک روی درزگیرهای داخلی ماشین ظرفشویی خود جلوگیری کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 6 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام داجان و لینک مستقیم بلا مانع است.