تمیز کردن سفره از لکه های خورش و چربی و زردچوبه

تمیز کردن سفره از لکه های خورش و چربی و زردچوبه

تمیز کردن سفره یکی از مشکلات بانوها در خانه داری تمیز کردن سفره بعد از مهمانی هاست البته خیلی از خانم ها دیگر …

تکنیک ساده و در دسترس پاک کردن لکه چای روی فرش

تکنیک ساده و در دسترس پاک کردن لکه چای روی فرش

لکه چای روی فرش لکه ها یکی از معظلاتی هستند که خانم ها با آن ها هر روز روبرو می شوند لکه روی …

جدیدترین شینیون مو جمع و باز از به روزترین کالکشن های اروپایی

جدیدترین شینیون مو جمع و باز از به روزترین کالکشن های اروپایی

جدیدترین شینیون مو جدیدترین شینیون مو را از به روز ترین کالکشن های روز  اروپایی برای خانم های خوش سلیقه گردآوری کرده ایم، …

خانه تکانی

ترفندهایی برای خانه تکانی سریع تر + خانه تکانی را از کجا شروع کنیم house cleaning  لیست کارهای خانه تکانی بهترین زمان برای خانه تکانی عید  رموز خانه تکانی  خانه تکانی اشپزخانه خانه تکانی  خانه تکانی سریع OHKI J;HKD

با نزدیک شدن به فصل بهار همه خانواده های ایرانی در تکاپوی شروع سال جدید به تمیز کاری خانه مشغول می شوند در این مطلب نکاتی گردآوری شده که به شما کمک می کند سریع تر به نتیجه برسید، برای مشاهده ترفندهایی برای خانه تکانی سریع تر + خانه تکانی را از کجا شروع کنیم در ادامه با سایت داجان همراه باشید.

خانه تکانی

این که خانه تکانی را از کجا شروع کنید کاملا به خود شما بستگی دارد اما پیشنهاد سایت داجان برای شما آشپزخانه است این مکان یکی از پر وسیله ترین و شلوغ ترین قسمت های خانه است که با وجود اجاق گار و پخت و پز بیشتر از نواحی دیگر منزل دچار کثیفی می شود، سعی کنید این قسمت را تنهایی شروع نکنید چون یک روز کامل نمی توانید از آشپزخانه خارج شوید! سعی کنید با همکاری اعضای منزل این کار را انجام دهید تا زمان کمتری گرفته شود سپس به سراغ اتاق خواب ها بروید و در انتها سرویس های بهداشتی را تمیز کنید لازم نیست همه کارها را در یک روز انجام دهید به خودتان تنفس دهید و به آرامی کارها را پیش ببرید.

نکات تمیزکاری و خانه تکانی

ترفندهایی برای خانه تکانی سریع تر + خانه تکانی را از کجا شروع کنیم house cleaning  لیست کارهای خانه تکانی بهترین زمان برای خانه تکانی عید  رموز خانه تکانی  خانه تکانی اشپزخانه خانه تکانی  خانه تکانی سریع OHKI J;HKD

تمیز کاری یخچال

برای تمیز کردن یخچال در ابتدا آن را از برق بکشید سپس تمام وسایل را خارج کنید می توانید از مایع ظرفشویی و آب ولرم برای شستن آن استفاده نمایید اگر امکان شستشو با آب را دارید یا با اسپره سرکه داخل یخچال تمیز کنید وسایل و مواد غذایی که مدت زمان زیادی در یخچال مانده دور بریزید و بعد از تمیزکاری و خشک کردن یخچال دوباره آن را بچینید و از تمیزی و برق داخل آن لذت ببرید.

چیدمان کابینت

نمی توانیم انکار کنیم که تهیه غذا در یک آشپزخانه سازمان یافته و چیدمان شده رویایی است. انجام هر کاری در یک فضای به هم ریخته و نامرتب فقط منجر به هرج و مرج و سردرگمی می شود، می توانید برای این کار به مطلب چیدمان کابینت آشپزخانه مراجعه کنید.

تمیز کاری هود و چربی ها

یکی از مهمترین چالش های که با آن روبه رو هستیم تمیزی چربی هاست که واقعا وقت گیر است می توانید از محصولات پاکیزگی که این روزها در بازار فراوان است استفاده کنید یا محصول خانگی بسازید سرکه سفید برای پاکسازی چربی ها گزینه خوبی است اما اگر هود زیادی کثیف است از ترکیب سرکه و جوش شیرین استفاده نمایید، در زمان کار بهتر است از ماسک و دستکش استفاده کنید نکته قابل توجه برای این که همیشه هود تمیزی داشته باشید این است که هفته ای یک بار با دستمال تمیز و سرکه اطراف هود را تمیز کنید این کاری است که من همیشه انجام می دهم این گونه در آخر سال با تلمباری از چربی روی هم مواجه نمی شوم و تمیز کاری هفتگی ۵ دقیقه بیشتر از وقتم را نمی گیرد.

تمیز کاری سینک

برای برق انداختن سینک استیل از سرکه سفید استفاده کنید، جوش شیرین نیز گزینه عالی است برای برق انداختن سینک آلومینیومی و چینی پودر لباسشویی خیلی خوب عمل می کند بعد از این که خوب آبکشی کردید و سینک تمیز شد روزنامه ای را مچاله کنید و سینک را برق بیاندازید، من از محصولات پاکیزگی از دامستوس برای سینک استفاده می کنم کمی  از مایع می ریزم و با اسکاج تمام قسمت های سینک را تمیز می کنیم حتی سوراخ های کنار سینی سینک که معمولا زود کیپ می شوند با این محلول باز می شوند.

جرم گیری لاستیک لباسشویی

برای این که لاستیک لباسشویی دچار مشکل نشود باید هر چند وقت یکبار تمیز شود برای این کار می توانید از جوش شیرین به همراه سرکه سفید و پنبه استفاده کنید در مطلب جرم گیری لاستیک ماشین لباسشویی به طور کامل در این رابطه توضیح داده ایم.

تمیز کردن رسوب کتری

برای تمیز کردن رسوب کتری می توانید از سرکه و آب استفاده کنید مقداری سرکه در کتری بریزید و برای ده دقیقه بجوشانید سپس خالی کرده و با آب پر کنید و بجوشانید تا بوی سرکه از بین برود و رسوب ها نیز کنده شوند.

براق کردن شیرآلات

برای براق کردن ظروف استیل از مخلوط خمیر دندان به همراه جوش شیرین و آبلیمو استفاده کنید و سینک و شیرآلات را حسابی براق کنید.

تمیز کاری اتاق ها

همه کمدها را به یک باره خالی نکنید چون دیگر نمی توانید تکان بخورید! در ابتدا از یک کمد شروع کنید لباس ها را خارج کنید وسایلی را که لازم ندارید کنار بگذارید می توانید بفروشید یا اهدا کنید بگذارید هوا در میان لباس ها جریان داشته باشد، همیشه آن وسط ها تعدادی لباس است که نمی دانید می خواهید با آن ها چه کنید هر سال آن ها را مرتب می کنید و داخل کمد آویزان می کنید ولی تا پایان سال حتی یک بار هم نمی پوشید! آن ها را مرتب کنید و در یک سبد بگذارید و در انباری یا بالای کمد دیواری قرار دهید اگر بعد از شش ماه کمبود آن ها را احساس نکرید از خیر آن ها بگذرید ببخشید یا بفروشید، می توانید از مطلب ایده مرتب کردن کمد لباس نیز استفاده کنید.

ترفندهایی برای خانه تکانی سریع تر + خانه تکانی را از کجا شروع کنیم house cleaning  لیست کارهای خانه تکانی بهترین زمان برای خانه تکانی عید  رموز خانه تکانی  خانه تکانی اشپزخانه خانه تکانی  خانه تکانی سریع OHKI J;HKD

ملحفه ها و روتختی

بعد از کمدها، ملحفه ها و روتختی ها را تمیز کنید از مایع لباسشویی با عطر گل ها استفاده کنید تا بوی بهار را به خانه خود بیاورید.

اتاق بچه ها

برای تمیز ماندن اتاق بچه های از سبدهای مخصوص اسباب بازی استفاده کنید می توانید از مطلب ایده ساخت جعبه اسباب بازی در سایت داجان استفاده کنید و جعبه های کاربردی بسازید تا اتاق مرتب تری داشته باشند.

پاک کردن لکه چسب از روی وسایل منزل

اگر به هر دلیلی روی وسایل شما لکه چسب باقی مانده این راهکار عالی است اول این که اگر تازه اسباب کشی داشته اید تا کارتان تمام شد چسب ها را بکنید این گونه امکان ماندن چسب روی وسایل خیلی کم می شود و اگر جای چسب ماند از پد لاک پاک کن استفاده کنید به راحتی اثر چسب پاک می شود.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 29 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام داجان و لینک مستقیم بلا مانع است.